Saznajte novosti preko interneta

social-media-1177293_960_720

Dolaskom interneta, uloga novinarstva i način pisanja priče su se radikalno promijenili. Tiskane forme ne mogu pratiti internetsku zalihost informacija koje se mogu mijenjati doslovno iz minute u minutu. Zbog toga tiskani mediji na svojim internetskim portalima ekskluzivne priče, kolumne i ostale vrste često objavljuju nakon što se one pojave u tiskanom izdanju.

Međutim, najbolji način da budemo upućeni u aktualne vijesti iz zemlje i cijelog svijeta je praćenje vijesti preko interneta. Dobra strana internetskih portala je ta što mogu jako brzo plasirati i izmjenjivati vijesti na svojim stranicama, a čitatelji pred sobom najčešće imaju potpuno svježe informacije. Međutim, zbog manjka vremene, te vijesti mogu biti kratke, ali i nedovoljno istražene i katkad loše napisane. Novinari više nemaju vremena posvetiti nekoliko dana, tjedana, mjeseci praćenju jedne priče, nego se razmjena informacija i pisanje odvijaju u nekoliko minuta. Moguće su i pogreške u prenošenu istinitih vijesti koje se najčešće brzo ispravljaju, ali moguće je da zbog pogreške netko dobije otkaz na poslu ili da mu takva pogreška uništi život.

Cilj vijesti na internetu nije samo prenošenje informacija nego i postizanje popularnosti koja se mjeri brojem klikova na članak. Zbog toga pojedini mediji naglasak stavljaju na naslovsocial-media-1177293_960_720 članka koji treba zvučati zanimljivo i biti u najmanju ruku skandalozan.

Popularnost i ekskluzivnost neke vijesti mjeri se njezinim dijeljenjem na društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera, Googla i stranica poput YouTube-a, Yahoo-a, Pinteresta, Amazona i Reddita. Broj stranica i mreža koje prenose vijesti je nepregledan, a koju će korisnik interneta odabrati ovisi o njegovom osobnom interesu, sklonostima, društvu i okruženju.

Očigledno je kako medijske kuće više nisu glavni izvori vijesti nego čitatelji svoj interes uvelike oblikuju prema tome što je popularno na društvenoj mreži koju koriste. Viralnost najčešće postižu ekskluzivne priče, ali viralnima mogu postati i irelevantne objave slavnih ličnosti ili informacije o tome što je tko rekao, odjenuo i tko je s kim u ljubavnoj vezi.